2014. május 12., hétfő

Kőszeg - Bük

Tabletről irok, vannak ékezetek :)

Este, vacsora gyanánt rendeltünk pizzát a panzióba. Elég sokat, ezért reggelire is pizzát ettünk, sőt, úti elemósziának is összeborogatott pizzaszeleteket vittünk...
Vacsora után konstatáltuk, h. az eső rendületlenül, durván zuhog. Az esőcseppek hangjára aludtam el olyan este 8 magasságában... 10-kor felébredtem. Az eső még mindig zuhogott, ámde közben a panzióban beindult a FŰTÉS! A száradó ruhákat gyorsan átteregettem a radiátorra.
Reggel 7.20-kor ettünk pizzát, és a csapból eresztett meleg (langyos) vizből csiáltunk kávét. Szikrázó napsütés volt reggel, mikor elindultunk, de elég hűvös. Az első pár száz méteren legalábbis, ám mire kiértünk Kőszegről, már melegünk volt, megálltunk vetkőzni.
A mai napon 26 km állt előttünk, ámde elég minimális, kb. 200 m szinttel. Éjjel rengeteg eső esett, ámde itt az út az erdőben szinte végig kavicsos, sóderes volt, nem volt semmi sár, nem is csúszott, jól haladtunk hát. Olyan sok látnivaló sem volt útközben. Az erdőt csak a kissé naposabb árokpartokon növő elég sok szamóca dobta fel, amelyek már nagyon szép érettek voltak, meg is álltunk szedni, ettem belőle egy csomót, nagyon finomak voltak:

Az első szakasz, ami a Tömörd nevű faluig terjedt, több mint 15 km volt, végig az erdőben, nagyrészt nyilegyenes úton, alig volt benne pár kanyar. már előre fentem a fogam a kávéra meg kólára, amit majd a faluban iszom... hát igen... ahol 10 előtt, vagy délután 4 után kellett volna érkezni, mert a helyi bolt-kocsma kombó csak úgy van nyitva. Igy hát leültünk pihenni, enni, és mentünk is tovább. Volt még csaknem 10 km az Ablánc malomcsárdáig. Közebn, már a vége felé furcsa hangot hallottunk messziről. Közelebb érve derült ki h. a megvadult Ablánc patak az: a viz száguldott, habzott, tényleg nagyon félelmetes volt, elhamdulillah már visszatért a medrébe, de az úton látszott a nyoma, h. nemrégmég kinn volt. A hidja most is éppen csak a vizszint felett volt. Átkeltünk rajta, és innen már hamar megérkeztünk a csárdához.  Ami szintén be van zárva... viszont nagyon remek időt mentünk, eredetileg a 16:30-as buszt néztük ki, de elértük volna a 15:17-est is, mert 14:10-kor tanácskoztunk arról, h. várjunk 1 órát, vagy induljunk el a műúton az 5 km-re lévő Bük felé, ahol a mai szállásunk van. Nekem nem nagy kedvem volt még a plusz 5 km-hez,főleg nem az elég forgalmas műúton, de végül is csak elindultunk. Ekkorra már nagyon fáradt voltam, úgy rá voltam arra, h. a csárdánál vége a mai etapnak, h. sehogy sem tudtam ráhangolódni az újabb 5 km-re...
nagyon nehezen telt el ez a szakasz, jobban elfárasztott, mint előtte az egész túra. Alig akart véget érni. Aztán Bük határában átkeltünk a szintén alaposan megáradt Répcén, és innen már hamar a falu legelején lévő szállásunkon voltunk. az Aszú vendégház nagyon-nagyon szép. Elszaladtunk bevásárolni reggelire, aztán a szemben lévő étterembe vacsorázni. Már a vacsi végén jártunk, mikor brutálisan zuhogni kezdett, és vagy fél órán átel sem állt. Nyilván minden csepp eső, ami nem ránk esik, aranyat ér,úgyh. remélem, holnap NEM fog elkapni minket egy ilyen... mert ma elhamdulillah végig szép időben, napsütésben mentünk.