2013. február 22., péntek

Zöld 45


Táv: 43,5 km
Szint: 1610 m

Mivel rajtam kívül senki sem szeretett volna a Barcika túrára menni, nekem meg nagyon messze van, ezt a túrát választottam, immár harmadszor. Most azzal az apró különbséggel, h. a húgom is becsatlakozott a 20-as távra. Megbeszéltük, h. Normafánál, az ő rajtjukban találkozunk.
Reggel időben sikerült felkelnem, de aztán elkezdtem a szokásos szerencsétlenkedést… ennek ellenére egy végső rohammal sikerült bevennem a Moszkva térről 6:21-kor induló villamost. Fél 7-től lehetett rajtolni a Márton Áron térről. A rajtban többen voltak, mint tavaly, de lehet, h. csak azért, mert tavaly sikerült az eggyel korábbi villamost is elérni:

Összekészítettem a szállításra szánt csomagomat, öltözködtem, pakolásztam, mire beálltam a rajtsor végére, azok, akikkel egyszerre érkeztem, már messze jártak. Hideg volt, legalábbis én fáztam, nagy lendülettel indultam az Ördögorom felé, megelőzte, egy túratársat, majd a műútra kiérve lendületesen kanyarodtam jobbra. Túratárs utánam. Kb. 30-40 m után bevillant, h. tavaly csak nagyon keveset kellett ezen a műúton menni, itiner elő: „a műúton balra 10 m után…”. Megtorpanás, fordulás, balra kellett volna fordulni, mondom kedves mosollyal, a kolléga rezzenéstelen arccal fogadja az infót, és meg is van a feljáró az Ördög-oromhoz. Nagyon szeretem ezt a helyet, ha megjön a tavasz, és nem fog állandóan zuhogni az a KRETÉN hó, mint pl. most is, akkor insallah veletek is eljövünk ide:

7 előtt 5 perccel sikerült végül rajtolni, a húgommal úgy beszéltük meg, h. 8-ra a Normafánál lesz, bele kellett hát húzni, h. ne várjon sokat. Előző este azt mondtam neki, h. „ááá, nem lesz számottevő hó”, hát pedig de volt. A Széchényi-hegyet komoly hó borította:

És ez megmaradt Normafánál is, bekanyarodtam a síházhoz, a hosszú távnak ott nincs pont, szólt utánam 2 túratárs, tudom, csak felszedek egy nőt, mondtam, és így is lett. Ittam egy kortyot, és indultunk is tovább. Ezen a részen, a Normafa-Disznófő-Árpád-kilátó-Solymár szakaszon már rengeteget jártam, sőt, egyszer már a húgom is volt egy részén, csak pont ellenkező irányba. De persze hóban azért más minden. Ennek ellenére jó tempóban mentünk, közben arról beszélgetve, h. milyen jó a húgoméknak, h. a Mátra-kupás túrákból kettőt is kinéztem, amire ők fognak vinni engem kocsival…
Az Árpád-kilátónál kaptunk Balaton-szeletet, és ettünk a saját ellátmányból is, mert nekem már hallhatóan korgott a gyomrom… A Hármashatár-hegy oldalában megálltam kicsit fényképezni, annyira szépen ragyogott a fákra fagyott jég a napfényben:

Továbbindulva felvázoltam húgomnak, h. Solymár előtt sár lesz, készüljön fel. Ugyan már, mondta ő, nem gond egy kis sár, majd kikerüljük, mondta. Persze, mert te azt hiszed, h. láttál már sarat, feleltem, de nem nagyon vette komolyan, amit mondtam… egészen addig, míg ki nem értünk a Solymár előtti szakaszra, ahol nem volt AKKORA sár, mint szokott, de így is igencsak durva volt. Mentem elöl, a húgom utánam, hitetlenkedve, néha zavart nevetéssel kifejtve, h. ilyen nincs is. Pedig volt. Amikor egyszer rossz helyre léptem, megdöbbenve néztük a sárban eltűnő bakancsomat, és azt, h. a sár FELÜLRŐL folyik bele…

A vár után az út egy része patakká alakult, de a sár nem volt olyan durva, mint amire számítottam, mint pl. 2 éve a Tojáson volt. Húgomnak elég volt ez is, az út hátralevő részében élénken tiltakozott az ellen, h. átsétáljon velem Nagykovácsiba. Ennek volt egy jó oldala (szerintem a Zsíros-hegy erről az oldalról sunyi), és egy rossz (lemaradt a brutál finom lekváros kenyérről). Én pecsételtem, őt átvette az oklevelet meg a rókás kitűzőt, én ettem egy szenyát:

Aztán, húgomat a megfelelő buszra felrakva, indultam is tovább. még Solymáron találtam ezt a cuki, szőrös állatot Adriennek:

Visszatért a hó, megküzdöttem a Zsíros-heggyel, aztán a másik oldalán besétáltam Nagykovácsiba. Hogy ez a falu milyen hosszú! Azt hittem, sose érek a pontra. A ponton található vajas-hagymás kenyerek és különböző házilekvárok viszont kárpótoltak. Pár percet elidőztem a táplálkozással, aztán indultam a Nagy-Kopasz felé. Miután a zöldΔ jelzés kiért a fiatal erdőből, utánakiabáltam két túratársnak, h. nem jobbra kell menni, hanem balra. Hitték is, meg nem is, de aztán végül mégiscsak utánam jöttek.

Alig pár km múlva kiderült, h. helyesen tették:

A ponton megint volt Balaton-szelet, valamint jól kikérdeztem a pontőrt az útvonalváltozásról, ugyanis már a rajtban szóltak, h. a kőbánya felé nem lehet menni, mert a vadászoknak – az engedély és előzetes egyeztetés ellenére – ELŐZŐ ESTE jutott eszükbe, h. ott ők mégis vadásznának, és lefújják a túrát, vagy legalábbis azt, h. a túra arra menjen. Egyre kevésbé kedvelem a vadászokat, és akkor most nagyon enyhén fogalmaztam…
Elhamdulillah a változás nagyon, nagyon egyszerű és jól követhető volt: mikor bejön a közös pirosΔ és zöld plusz, azon el kell menni balra, majd mikor szétválnak, a zöld pluszon kell maradni, jobbra. Ez oly könnyű, mondhatni primitív volt, h. még nekem sem okozott semmiféle gondot követni. Mondjuk az okozott gondot, h. a zöld+ lefelé vezető szakasza ismételten brutál sáros volt, de már nem érdekelt, csak arra ügyeltem, h. ne essek el. Mikor kiértünk a karámok közé, a sík részre, no, ott akkora sár volt, lótrágyával vegyest, h. a vállalkozóbb kedvű túratársak inkább bemásztak a villanypásztor alatt-felett a füves karámba, és ott jöttek. Én maradtam az úton. A sár nem fáj. A villanypásztor igen.

Hamarosan meglett az utolsó pont a Mamutfenyőknél:

Innen már csak kb. 1 km volt hátra, én a városi szakaszokon még az egyébkéntnél is rosszabbul tájékozódom, ezért beálltam néhány túratárs mögé, és együtt értünk be a célba. Közben István felajánlotta, h. elvisz kocsival a másnapi pilisi túrára.
A busz persze pont az orrom előtt ment el, sebaj, megvártam a következőt. Otthon összepakoltam a másnapi cuccomat, és mentem aludni.
Éjjel 1 körül arra ébredtem, h. valami nem oké. Rövid vizsgálódás kiderítette, h. 39 fokos lázam van… ezért sajna a másnapi túrát kénytelen voltam lemondani. A vasárnapot szinte teljes egészében átaludtam, és hétfőn már semmi, de tényleg semmi bajom nem volt. Sajnálom a túrát L, de jövőre insallah ott leszek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése