2012. augusztus 22., szerda

Gyermekvasút Éjszakai – elkezdődött :)


Táv: 19, 7 km
Szint: 890 m
Szombaton volt a Ramadán utolsó napja. Ekkor nekünk rendezvényünk volt, de vasárnap már készen álltam volna egy túrára… viszont nem találtam semmit, az éjszakai kivételével. Egy huszas, erre hívtam a húgomat is, aki először lelkes volt, aztán vasárnap délelőtt mégis visszakozott. „Sötét lesz”, indokolta visszalépését. Hát igen, ez mintegy az éjszakai túra definíciója… kicsit szomorú voltam, és el is gondolkodtam azon, h. menjek-e egyáltalán. Biztos rengeteget kell sorbaállni, tömeg lesz, nem lehet nyugodtan, saját tempóban menni…
7-től lehetett rajtolni, és ¾ 6-kor még azon tipródtam, h. menjek-e. Aztán végül bedobtam egy liter vizet meg egy fehérjeszeletet a zsákba, és elindultam, tudtam, h. ha nem megyek, azt nagyon megbánnám… Fényképezőgépet nem vittem, mondván, éjszakai túra, ezt aztán megbántam, mert még alkonyatkor lehetett volna pár szép képet csinálni.
A villamoson találkoztam egy kedves, régi túratárssal, aki hozzám hasonló érzésekkel indult neki a túrának. Aztán a lélegzetünk is elakadt, mikor megláttuk, h. Hűvösvölgyben majdnem a villamosmegállóig ér a sor… no, pont ettől tartottam.
Túratársam eltűnt az ismerősei felé, akik már ki tudja, mióta álltak sorba. Én, mint szerencsétlen ismerős nélküli ember, maradtam a sor végén. Ami 19:15-ig egy TAPODTAT sem mozdult… ekkor már fél órája ácsorogtam, és egyre inkább megfogalmazódott a fejemben, h. én bizony hazamegyek aludni. Elhamdulillah nem tettem, mert hamarosan megjelent a kedves túratárs, kezében lobogtatva az ÉN igazolólapomat is – ugyanis közben orvul benevezett engem is a túrára, amit ez úton is nagyon köszönök J.
Pakolászás, GPS, víztöltés, végül 19:30-kor nekiindultam. Tervem az volt, h. legalább a Nagy-Hárs-hegyre érjek fel világosban.
A túra elején valóban elég nagy tömeg volt – a Fazekas-hegyre felfelé például egyirányúsítani kellett a közlekedést. Lent és fent is állt egy-egy rendező, és felváltva engedték a lefelé és felfelé haladókat. Ez amúgy szerintem remek ötlet volt, a tavaszi gyermekvasutas túrán ilyesmi nem volt, és bizony voltak olyan pillanatok, amikor unokahúgom testi épségéért aggódtam, mikor a nála kétszer nagyobb fiatalemberek mindenféle fenntartás nélkül próbálták beelőzni a keskeny, meredek, csúszós úton. Itt még elég sokan voltak, főleg a hangosan kurjongató fiatalok közül, de kicsit kiléptem, és hamarosan szinte egyedül mentem.
Nem volt még olyan túra, ahol annyi csalót láttam volna, mint itt. Sokan átvágtak mindenen, amin át lehetett, rövidítettek mindent, amit rövidíteni lehetett, és ami még durvább volt szerintem, a Kis-Hárs-hegy aljában – ahova fel kellett menni a sárga 3szög jelen, majd ugyanott le – pl. 3 db éltesebb és testesebb hölgy várta társaságuk férfitagját, aki itinerükkel felszaladt a hegyre pecsételni… aztán láttam, h. mások is ezzel a megoldással éltek.
A túra útvonaláról sokat nem tudok írni, ugyanaz volt, mint tavasszal, csak ellenkező irányba, és most sokkal kevesebbet láttunk a tájból (gy. k. sötét volt). A tömeg, amitől annyira tartottam, az elejétől eltekintve nem volt jelen. Például János-hegy és Makkosmária között egyetlen embert sem láttam, teljesen egyedül mentem az akkor már majdnem teljesen sötétben.
Azt meg kell jegyeznem, h. azért a sötétben az ismerős táj is más. Makkosmáriától a zöld pluszon kellett menni Normafáig. Hát, ezt alig-alig találtam meg, pedig ez a futóútvonalam része, épp eleget jártam már rajta. Itt kisebb csapat verődött össze, kerestük a jelzést, aztán elindultunk valamerre, egy úton. Ez nem a zöld plusz, mondtam hamarosan. Miből gondolod, kérdezték. Hát, egyrészt annak az elején ilyen lépcsőszerűen kell felfelé kapaszkodni, meg azon zöld plusz jelzés is van, meg a GPS-t is elővettem, feleltem bölcsen. Hátraarc, és hamarosan meglett a zöld plusz.
No, ekkorra merült le csaknem teljesen az elem a lámpámban. Nagyjában-egészében annyi fényt adott, mint egy haldokló szentjánosbogár(ka). A töksötétben nem volt egyszerű megtalálni a Disznófőhöz vezető leágazást – majd a meredek lejtőn/emelkedőn talpon maradni sem. Elhamdulillah a Normafához közeledve azért egyre jobb lett a közvilágítás. Azért itt hozzácsapódtam két fiatalemberhez, akik idegesen kérdezgették, h. BIZTOS erre kell-e jönni. Aztán ők lemaradtak, és a buszforduló meg a műút világossága kitartott egész Csillebércig. Innen beálltam két másik fiatalember mögé, akik nagyon jó tempóban mentek, igazából én szívesen mentem volna kicsit lassabban (csak öregesen), de akkor ugye ott maradok a töksötétben, a jelzetlen és szalagozatlan úton, aminek hol a közepén, hol a szélén helyezkedett el az ismeretlen mélységű szakadék.
Megjegyzem, még a fiatalokkal is eltévedtünk kétszer is, az elsőnél vagy egy kilométert túlmentünk a jobbra térő, jelzetlen, szalagozatlan stb. elágazáson. A második alkalommal pedig valahogy úgy keveredtünk, h. köztünk és az út között egyszer csak lett egy szakadékszerűség. Ezen átmásztunk, a visszamenésből elegünk lett.
Aztán meglett a zöld 3szög, innen már nyert ügyünk volt, vissza a civilizációba. Itt ismét besűrűsödtek a túrázók, többen mentünk együtt. Kiértünk a kövesútra, irány az utolsó pont, a Széchényi-emlék. Itt én már fáradt voltam, álmos is, meg bevallom, fel is őrölt ez a sötétben, lámpa nélkül való bukdácsolás. Kezdett kissé elegem lenni (de a humorérzékemet azért elhamdulillah nem vesztettem el). A Széchényi-emléket elérve arra gondoltam, h. mi lenne, ha leülnék és megpihennék kissé. Igen, tudom, innen már nincs egy km sem hátra, de tényleg úgy éreztem, h. nem tudok továbbmenni. Aztán az órámra pillantva megállapítottam, h. még van esélyem elérni az első kisvasutat, ami a túrázókat visszaviszi Hűvösvölgybe. Így hát egy nekirugaszkodással beértem mégis, oklevél és kitűző után a virslit hanyagoltam, és még elértem a vonatot, rajta egy csomó ismerős túratárssal. Viszonylag hamar visszaértünk Hűvösvölgybe, ahol pont elértem az 5 perc múlva induló éjszakai buszt elhamdulillah. Logisztikai szempontból mondhatni tökéletesen sikerült a túra.
Amúgy is jól éreztem magam, bár jól elfáradtam – mégiscsak Ramadán volt, 30 napon át minden nap böjtöltünk, és minden éjszakát átvirrasztottunk, hát, eléggé táposnak érzem magam elhamdulillah. Ezzel együtt – vagy pont ezért – örülök, h. mégiscsak elmentem a túrára, jobb volt, mint vártam, tömeg sem volt egy idő után, csak insallah legközelebb nem felejtem el feltölteni az elemeket – éjszakai túrán az kifejezetten jól jön…

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése